ברגעים החשובים של החיים: איפה קונים מצבה?

January 16 2023doritr

כאשר מדובר על רכישת מצבה, אין ספק שיש לא מעט פרמטרים שיש לקחת בחשבון. המטרה של מצבה היא לכבד את הנפטר ולהנציח אותו ועל כן, יש להקדיש לא מעט מחשבה להליך רכישת מחשבה וזאת בכדי לכבד את הנפטר. חשוב לפנות לקבלן מצבות מקצועי ומנוסה אשר יסייע לכם לבחור את המצבה הנכונה מכל הבחינות.

פרמטרים שיש לקחת בחשבון טרם רוכשים מצבה

הנה כמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון טרם רוכשים מצבה:

ראשית כל, גודל המצבה. חשוב מאוד להתייחס לגודל שכן, ניתן למצוא מצבות קטנות יותר או גדולות יותר והגודל שבו בוחרים צריך לשקף את החשיבות של האדם שנזכר. לרוב מעדיפים מצבות זיכון גדולות יותר מכיוון שהן מספקות תצוגה בולטת ומשמעותית של חייו של האדם והישגיו.

פרמטר חשוב נוסף שיש לבחור הוא הצורה. צורות נפוצות למצבות כוללות משטח שיש מלבני ופשוט. חשוב שתדעו כי המצבות השטוחות הן לרוב הנפוצות ביותר, אך ניתן למצוא גם אנדרטאות שיש בעלות תוספות זקופות כאלה ואחרות. גם במקרה הזה הצורה אשר תבחרו צריכה לשקף את ההעדפה האישית שלכם וכן את האישיות של הנפטר.

חומר הגלם שממנו תהיה עשויה המצבה גם הוא דבר חשוב שיש לשים עליו דגש. החומרים הנפוצים ביותר כיום למצבות הם: גרניט, שיש ואבן גיר. גרניט מהווה את האפשרות העמידה ביותר אך בד בבד גם היקרה ביותר. שיש ואבן גיר פחות יקרים ויכולים להוות את הפתרון הטוב ביותר עבור אנשים מסוימים המוגבלים מבחינה תקציבית.

בסופו של דבר יש לשים דגש על העיצוב של המצבה. ניתן לבחור מתוך מגוון עיצובים לרבות: סמלים דתיים, עצים, פרחים, הקדשות אישיות ועוד. כמובן שהמצבה צריכה לכלול כיתוב מותאם אישית עם השם, התאריכים וכל סנטימנט שתרצה להביע.

היכן רוכשים מצבה?

לאחר שהבנתם כיצד בוחרים מצבה בצורה הטובה ביותר, אתם בוודאי תוהים היכן רוכשים מצבה וכן מהי העלות שלה, הרי שתדעו כי ניתן לרכוש מצבות מחברות אנדרטאות שונות, ממפעל מצבות או אפילו ישירות מבית הקברות. לקבלן מצבות מקצועי ומנוסה יש מגוון רחב של מצבות זמינות והוא יכול לסייע לכם בעיצוב וחריטה בדיוק כפי שאתם רוצים וצריכים. כמובן שלא כדאי לבחור בכל קבלן מצבות באשר הוא. ישנם כיום לא מעט קבלני מצבות ובכדי להבטיח שהמצבה שתבחרו תיושם בצורה הטובה ביותר על הקבר, עליכם לבחור קבלן מצבות אמין, מקצועי ומומלץ. אם אתם מחפשים קבלן מצבות בראשון לציון, חשוב שתבדקו מי הקבלן שידוע כמקצועי ומומלץ ביותר בעיר שלכם. חשוב שהקבלן יציע לכם קטלוג מצבות שממנו תוכלו לבחור בדיוק את המצבה שאתם חפצים בה. כמובן שאתם יכולים לערוך שינויים שונים במצבה ולכתוב עליה כל דבר שתרצו.

מצבה מהווה את גל העד של הנפטר ועל כן,  חשוב לכבד את האדם שנפטר ולבחור עבורו מצבה מכובדת.

Share: